søndag 27. februar 2011

Mitt første babysett i blått

Det har vært stille på bloggen her noen uker, det kommer av at jeg har strikket på dette babysettet i lyseblått og grått. Oppskriften er hentet fra Dalegarn nr. 226, baby hentesett.

Jammen tar monteringsarbeidet lang tid, i løpet av gårsdagens tvtitting med blant annet GULL-løpet til Marit, ble det strikket hals og ermekanter på buksa, festet knapper på jakke og bukse, sydd hemper, tvinna tråder til hullborden i jakken og sydd merkelappen min på jakke og bukse. Fredagskvelden gikk med til å feste MANGE tråder.

Lyseblå jakke med grått tvinna bånd i hullbordene og tre lyseblå knapper.

Djevellue

Bukse med merkelappen min på ene buksebene


Detaljebilde av buksen med fire knapper


Settet er i størrelse 0-3 måneder. Gutten jeg har strikket settet til, kom i full fart på torsdag så nå gleder jeg meg til å hilse på den lille:)

5 kommentarer:

  1. Å, har han kommet, så moro=) Nydelig sett!!!

    SvarSlett
  2. Å herregud så søtt det var. :) Du er så flink Nina.

    Silje

    SvarSlett
  3. Hei!!Detta var eit kjempefint sett,så artig fargekombinasjon du har brukt.Den vesle guten blir nok veldig fin no:)Klem tante:)

    SvarSlett
  4. Nydelig babysett Nina:)) Lekre farger:))
    Var skikkelig moro å fine deg igjen i bloggverden.........endelig har vi begge to begynt å blogge igjen........ du får nok besøk av meg hver gang du blogger nå:)) Jeg så du hadde funnet bloggen til datteren min også....koselig:))

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott det ble! Veldig delikate farger :D

    SvarSlett