søndag 27. mars 2011

Det er slik det begynner...

Først av alt må jeg TAKKE dere alle for så mange koselige kommentarer på vesten i forrige innlegg. Morro at dere liker den:) Har en til på pinnene, så den kommer etterhvert;) Knappene til vesten har jeg kjøpt på Perlehuset i Oslo. I går ble alle sauene her klipt. Første prosessen fra ullen er på sauen og frem til garnet kommer i butikken og nettbutikker. Syns det er morro å få være med på det. I går var vi tre stykker, en som klipte, en som hentet sau og jeg sorterte all ullen som ble klipt. For ullen på buken og lårene er ikke like fin som ullen på resten av kroppen, så det blir tatt til sides. Skulle bare ønske ullen hadde vært myk og deilig, ferdig farget og med det klar til å kunne strikkes av med en gang den klippes av;) Det hadde vært noe det... *drømme*


Ene søyen som fikk vårsveisen


Da må dere ha en fin ny uke!!


Vi blogges:)

2 kommentarer:

  1. Så morro å få være med på. Godt for sauene med vårsveis. Blir jo masse fint ull i fra dem, kan jo lage hjemmelaget garn. Hadde vært fint hvis var allerede klart til å strikkes ja, hehe. Ha en fin uke

    SvarSlett
  2. Spennende å få være med på denne klippeprosessen ! Skulle gjerne prøvd å lage garn helt fra starten av og fått med meg hele prosessen :-)) Ligger en award til deg på bloggen min ! Ha en fin dag :-)

    SvarSlett