mandag 28. november 2011

Nøstebarndress

Da har også jeg strikket min første nøstebarndress. Jeg fikk festet tråder, sydd i knapper og sydd på merkelappen min i går kveld. Dressen er strikket i dobbel lanett babyull på pinne nr. 3,5 og 4,5. Siden det ble igjen litt garn etter dressen, lagde jeg en matchende djevellue, og da luen var ferdig, var det bare 4 gram av den grønne igjen (kald beregning eller bare flaks?!) Det gikk med 200 gram av den grønne og 150 gram av den lilla. Dressen og luen er en barselgave til en liten gutt som ventes i februar. Kjekt å ha det klart i god tid.
Dressen og lua er i størrelse 6-12 mnd. Tenkte det den da blir passende som høstdress.
Disse tøffe froskeknappene hadde jeg liggende, kjekt å få brukt noe av det man har liggende. Mottakeren av dressen var selv med å kjøpte knappene for noen år siden, så da blir det spennende om hun husker de;)
Slik ble luen

3 kommentarer:

  1. Det er så utrolig tøffe farger på den dressen!

    SvarSlett
  2. Så mye du har laget i det siste da! Kjempe mye fint. Den dressen er jo så fin og veldig praktisk. Tøffe farger også med morsomme knapper da. Mottakeren blir nok kjempe glad! Jeg får vel også strikke en slik dress snart. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Takk for kommentaren! Har bare en eksamen før jul, så etter jul blir det noen måneder med praksis. Deilig! Og med deg? Spent på om du fikk til det bildeshowet/album du hadde tenkt å lage? Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett