mandag 18. oktober 2010

Hekla kjøkkenkluter

Ei venninne av meg hadde heklet noen kjøkkenkluter, (Hun hadde funnet oppskriften i bloggen til byVeronica.) som jeg syns ble så fine, ikke minst på grunn av de mange fargene man kunne velge mellom. Derfor fikk jeg også lyst til å prøve. Flere ulike nøster ble kjøpt inn, og selvfølgelig i ulike farger:)

Dette er min første klut, som jeg har tatt i bruk selv. Mamma har fått en lilla klut og selv har jeg en rosa klut også.

Garn: 1 nøste (50 gram), Gjestal Bomull Sport, kjøpt på Sparkjøp
Heklenål nr.: 4,0
Jeg starter med å lage 51 luftmasker og en ekstra til å snu med. Deretter hekler jeg fastmasker, frem og tilbake til nøste er brukt opp, og vips har du en veldig god kjøkkenklut.

Jeg har funnet ut at jeg skal gi bort slike kjøkkenkluter til jul. Klutene på bilde over er blant disse.

2 kommentarer:

  1. Jeg må nesten legge til at jeg har fått ideen fra bloggen til ByVeronica!
    Og de blir veldig fine og gode ja=)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for koselig melding hos meg, og velkommen tilbake til blogg-verden :) Flotte kluter, de er perfekte gaver syns jeg! :)
    Kurven min ble kjøpt for en stund siden, men jeg klarer ikke huske hvor og det står ingenting på den. Men det var hvertfall en "billig-butikk", Kid, Nille eller noe slik.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett