onsdag 16. januar 2013

"Lerkesettet"

Lerkesettet har dette settet etterhvert bare blitt kalt, i og med at jeg har strikket av Lerke. Det er første gangen jeg strikker av dette garnet, men jeg har likt det veldig godt. Det blir veldig jevnt og fint.
Stod lenge i strikkebutikken og lurte på hvilke farger jeg skulle velge. Syns denne fargekombinasjonen med lys turkis med antydning av grønn og kremfarget ble veldig fin. Ikke er det de "vanlige" fargene jeg bruker å strikke av heller. Morro å prøve nye kombinasjoner :o)

Det var ganske mye monteringsarbeid også. Lua har fått en heklet picotkant, det samme har sokkene. På dressen heklet jeg knappestolper og krave. Avsluttet med en omgang med picot.
 
 Garn: Lerke
Garnforbruk: 273 gram
Pinnestørrelse: 3,0 og 4,0
Oppskrift: nr 22607 i Dalegarn sitt hentesett hefte nr. 226
Størrelse: 6 måneder


Fargen er litt mer grønn enn det jeg klarer å få frem på bildene.

1 kommentar:

  1. Det var virkelig et nydelig hentesett! Sikkert masse arbeid, og da er det ekstra godt å kunne si at man er fornøyd:-)

    SvarSlett