torsdag 31. januar 2013

Sukkersøtt dukkesett

Da har vi kommet til den siste dagen av januar, og det er tid for å se litt på garn-regnskapet for denne måneden.

I går kveld fikk jeg ferdig dukkesettet jeg har strikket på de siste ukene.
Kjolen og strømpebuksen strikket jeg som oppskriften i heftet. 
I oppskriften er det meningen at man skal strikke jakka og lua frem og tilbake. Men problemet med dette mønsteret er at det av og til er tre ulike farger som strikkes samtidig på samme omgangen. Jeg endte derfor opp med å strikke lua og jakka rundt. Så på søndag tok jeg frem symaskinen og sydde og klipte opp. Utrolig lettvint!!

På jakka (foran i begge sider) har jeg strikket opp en kant i perlestrikk. Lua (mellom hodet og halsen) har fått en kant i perlestrikk med en hullbord til å tre i snor. 
Jakka og kjolen har fått knapper. 
Lua har fått to dusker.


Mønster: Sandnes dukke 0909, modell 4
Garn: Sisu, Sandnes Garn
Pinnerstr.: 3,0
Størrelse: BabyBorn-dukke
Garnforbruk: 170 gram

Nusselig hjertemønster, tror kanskje jeg skal prøve å strikke mønsteret på en babykjole.


DUGG-regnskapet for Januar: 

Strikket opp: 
Blått hentesett i lanett: 241 gram
Lerkesett: 273 gram
Tovet dukkesett: 128 gram
Mysteriesokker for januar: 72 gram
Restesokker: 36g + 34g: 70 gram
Hjertedukkesett: 170 gram
Totalt: 954

Garn gitt bort: 200 gram
Garn kjøpt inn: 0 gram
Garn fått: 0 gram

Balanse: 954g + 200g = 1 154 gram (redusert garnlageret)

Har hatt en god strikkemåned syns jeg.

2 kommentarer:

  1. Nydelig dukkesett du har strikket Nina:)
    En flott helg ønskes deg:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Det ble kjempefint :)
    God helg! :)

    SvarSlett