fredag 8. februar 2013

Ariel-sokker

 I sokkealongen 2013, var et av valgene for januar, å strikke sokker ut i fra en av sokkebøkene våre. 
Jeg tok en titt i blant sokkebøkene og da var det sokkene på framsida av Sock Club boken min jeg først la merke til. Mønsteret heter Ariel. Forresten er det utrolig mange flotte mønster i boken, så det blir ikke bare dette mønsteret jeg kommer til å prøve nei.
Erica var også enig i at vi skulle prøve å strikke dette mønsteret. Se hennes sokker HER.Vi har planer om å strikke minst et par sokker i måneden.
Jeg har mange forskjellige ensfargede Fabel-nøster, men valget falt på ROSA. Noe av grunnen var at jeg ble litt inspirert av at det var flere som strikket mysteriesokkene i rosa.


Mønter: Ariel av Debbie O`Neill, fra Sock Club.
Pinnenr.: 2,25
Garn: Drops Fabel.
Garnforbruk: 73 gram
Størrelse: 37-38

Utrolig lekkert mønster syns jeg:)

Nå skal jeg begynne å strikke på en nøstebarndress. Et venne-par av oss venter ei jente i slutten av måneden. Tenkte de skulle få en nøstebarndress som er passe til høsten igjen.

Tusen takk for koselige kommentarer dere legger igjen!
God helg!! :)

3 kommentarer:

  1. Dine ble også veldig lekre! Gøy med samstrikk :D

    SvarSlett
  2. Kjempefine sokkar med flott mønster og fin farge!!!Klem tante:)

    SvarSlett