torsdag 18. november 2010

Mitt yndlingsmønster

Mitt yndlingsmønster når det gjelder ullsokker er disse Arch -Shaped Socks, sokkene sitter supert på foten. Grunnen til det er at oppskriften er slik at sokken blir formet etter foten i fra helen og til tærne. På grunn av fellinger og økinger. Tror dette er mitt 6. par. En og halv sokk har ligget ferdig i noen måneder, men etter at hjerteteppet ble ferdig kom jeg på de igjen og nå er de ferdig=)

Egentlig er jo dette et superkjedelig innlegg, etter innlegget med hjerteteppet på mandag, men sokker det må man også ha. Kan ikke bare blogge om store strikkeprosjekter, for da hadde det blitt lenge mellom vært innlegg.


Sokkene er strikket i Fabel og på pinne 2,5 og sokkene er str. 37-38.

Sokkene er smale, noe som gjør at de sitter kjempegodt på foten. Ser man godt etter på bildet kan dere se fellingen som går langs kanten på sokken. Økningen skjer midt under sokken.
Anbefaler dere å prøve mønsteret:)

4 kommentarer:

  1. Men Nina....oppskriften er jo på engelsk!:(

    SvarSlett
  2. Den må du lære meg - å nei, j leser IKKE engelsk!

    Hilsen Martine.

    SvarSlett
  3. Kanskje vi må ha en felles strikkekveld på det mønsteret der da:)
    Vrangborden er som vanlige sokker, er fra helen det er litt komplisert. Men det skal vi få til jenter:)

    SvarSlett
  4. Jeg er i gang med disse nå, kan jo ikke lese til langt på kveld;) Men det kommer nok noen spørsmål når jeg nærmer meg helen ja!

    SvarSlett