tirsdag 27. september 2011

En dag på overtid

Jeg må være ærlig og fortelle at genseren ikke ble ferdig før i går kveld, på bussen nedover til Oslo, en dag på overtid. Det gikk nesten;)
Hadde det ikke vært for at vi måtte hente hjem noen sauer på lørdagskvelden, som tok godt over tre timer, hadde jeg nok klart det.

Nå er den store strikkejobben ferdig (mangler halsen, men den kan jeg ikke strikke på, før ermene er montert), det som gjenstår er monteringsarbeidet og å feste alle trådene. Snille mormoren min skal hjelpe meg med monteringen av ermene på mandag. Er spent på den delen, gruer meg til å skulle klippe i genseren, men mormor har gjort det før, så det går nok bra:)

Slik er genseren for øyeblikket, ermene ble ikke med til Oslo denne uken, tar stor plass bare det å ha med genseren. Skal bli godt å strikke på noen mindre prosjekter som ikke tar slik plass. Gleder meg til å vise dere det ferdige resultatet, med levende modell;)

Elgjakten startet altså søndag morgen, og allerede kl. 09.00 gikk første elgen i bakken. En stor okse på rundt 250 kg med 14 tagger.

En flott elg og en god start på jakten

Elg nummer to gikk i bakken nå, for bare en time siden og den var det jegeren min som skaut. Hans første, så det var morro:)

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å se genseren på altså! Den blir kjempefin=)
    Må kjøpe en ekstra fryser dere nå, når det blir så mye elg!

    SvarSlett