onsdag 14. september 2011

Helgen som bare forsvant

Syns helgene går så alt for fort og spesielt denne helga gikk utrolig fort. Grunnen til det var nok at vi holdt på med noe fra morgen til kveld. I løpet av helgen fikk jeg plukket en god del rips og noe av det fikk jeg også lagd ripssaft av. Mens noe havnet i fryseren til senere.
Kjekt med en "god hjelper" he he .... men godt selskap er viktig det også ;)
Han passer i alle fall godt på at ingen kommer å tar det som er plukket.

Den største grunnen til at vi hadde noe å henge fingrene i var at på fredag startet sauesankingen, som er en spennende tid. Da får vi endelig en oversikt over hvor mange dyr som har overlevd sommeren. Både med tanke på sykdommer og ikke minst rovdyr. Også er det jo koselig å se igjen lammene som man tok imot i vår. Jeg hadde spesielt et lam som fikk noe flaske i vår, han så jeg siste gangen i starten på august sammen med moren sin og søsknene, men han gikk ikke sammen med moren sin, da vi fant henne her på mandag. Så det blir spennende å se om han plutselig dukker opp, noe jeg håper. Mer sanking blir det på meg til helgen igjen.

Det ble derfor ikke så mye tid til strikking i løpet av helgen, men men... jeg har iallefall en god grunn.

2 kommentarer:

  1. Nam nam, rips er godt det! Gøy med sauesanking da, dere er flinke syns jeg!

    SvarSlett
  2. Ja du er sanneleg flink, får tid til det meste ser det ut som:)Håpar de finn alle sauene, då blir Tim glad når dei kjem heim....Lykke til,tante:)

    SvarSlett