onsdag 7. september 2011

Kollektiv strikketøy

* De siste ukene har VM-genser prosjektet fulgt med meg i sekken hvor jeg enn er. Med 266 masker som skal strikkes rundt og rundt i 36 cm med bare en farge, er dette en jobb med svært lite hodebry og det er ikke noen oppskrift som trengs leses.

Jeg har strikket på bussen både små turer, og på de lengre turene hjem i helgene. Det har blitt på trikken og på toget.

Det er tydelig at folk legger merke til denne strikkingen og noen kommer bort til meg og tar kontakt, både for å fortelle om sine egne mødre som strikker, om at de en gang har prøvd å strikke, men at det ikke ble noe mer osv... at de så gjerne skulle ønske osv...
Noen lurer på om jeg har barn jeg strikker til. I går fikk jeg spørsmål om jeg ikke fikk vondt oppå fingrene av å strikke. Selvfølgelig er det også de som lurer på hva jeg lager.*

Slik er mine opplevelser når jeg og strikketøyet er ute og lufter oss :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar