lørdag 22. desember 2012

Bare to pakker igjen av kalenderen

I dag fikk jeg et nøste Lanett Babyull, og en sylinder med små perler i 6 forskjellige farger. I tillegg var det en oppskrift på hvordan man skal tre på perler på garnet. Planen er å strikke pulsvanter med perlemønster på.

*
Samboeren hadde bursdag i slutten av november og han ønsket seg nye jaktvotter. Siden jeg ikke ville at han skulle vite at han fikk jaktvotter til bursdagen, fikk jeg bare strikket på de, da jeg var i Oslo for litt over en måned siden. Jeg pakket de inn så langt jeg var kommet, også begynte jeg å strikke på de igjen etter at jeg ble ferdig med nøstebarndressen. (Det hastet mer med dressen enn med vottene, i og med at vottene ikke blir brukt før elgjakten til høsten.)
Broren til samboeren jobber som politi og fikk lyst på slike votter til politiuniformen sin. Med disse vottene kan han ta notater med votter på. Derfor har jeg strikket et par i grønt og et par i brunt til jakt, og et par i svart til politimannen.
Slik ser vottene ut nå, FØR de havner i vaskemaskinen.

Kommer bilde i morgen etter at vottene har fått seg en runde i vaskemaskinen:)

Ønsker dere en fin kveld!

1 kommentar:

  1. Så flotte votter. Veldig smart å kunne ta av slik. Fine gaver du har fått også.

    SvarSlett