lørdag 15. desember 2012

Nøstebarndress og nyyydelig sjal

Jeg har strikket en nøstebarndress, som sønnen av ei venninne av meg skal få til jul. Dressen har jeg strikket i dobbel tråd, 3-tråds Abulita, et garn jeg ikke hadde prøvd å strikke av før. Garnet får du kjøpt hos Pickles, og er så utrolig mykt og deilig. Kommer til å strikke flere dresser i dette flotte garnet. Anbefales! (Reklame). Lappen jeg har festet på viser vaskeanvisningen. ;)
 Knappene jeg har brukt, fikk jeg av Erica i Norges glasset jeg fikk i bursdagsgave. Jeg har ikke strikket dressen høyere bak, slik det står i oppskriften. I tillegg økte jeg jevnt utover på beina, og ikke slik det står i oppskriften, syns det blir bedre passform slik jeg gjorde det, om man feks skal ha den under en utedress.
Jeg felte ikke av til åpningen foran, men strikket bare rundt og rundt. I stedet hjalp min snille mormor meg med å klippe opp åpningen.  En teknikk jeg virkelig anbefaler, sparer mye til på å slippe å strikke frem og tilbake hele dressen, fra man har satt på beina.
 Syns fargene passet så godt sammen:)
Mønster: Nøstebarndressen fra Strikk til Nøstebarn
Størrelse: 2 år
Pinnestr.: 3,5 på vrangbord og 4,5 på resten av dressen.
Garn: 3-tråds-Abulita fra Pickles
Garnmengde: 376 gram

*

I dagens adventsgave fikk jeg dette nyyyydelige sjalet, som hun har strikket. Sjalet er strikket av Jaipur Silk Fino, et garn jeg aldri har hørt om før. Det var utrolig mykt!
Detaljer av mønsteret. Dette sjalet kommer jeg til å bruke på jobb, i tillegg passer det godt til flere av kjolene mine. Tusen takk! 

 God kveld til dere som titter innom:)

1 kommentar:

  1. Det var en kjempefin nøstebarndress. Selv har jeg brukt samme garnet både til Plain and Simple genser og til sofateppe ;-)

    SvarSlett